TÁPANYAGHIÁNY JELEI

Kedves SM-es sorstársaim! Az sgforum utódja itt indul újra. Két célt is szolgál: virtuális újság, amelyben az érdekes, jó és fontos tudnivalók, új eredmények jelennek meg. Nem utolsósorban azonban fórum nektek. Írjatok, kérdezzetek, beszélgessetek, mondjátok el a véleményeteket!
Totem58
Adminisztrátor
Hozzászólások: 692
Csatlakozott: 2016.09.22. 18:11
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

TÁPANYAGHIÁNY JELEI

HozzászólásSzerző: Totem58 » 2022.08.17. 10:15

9 JEL, HOGY TÁPANYAGHIÁNYBAN SZENVEDSZ!

Vannak olyan kisebb visszajelzései a testünknek, amelyeket nem figyelgetünk naponta, azonban fontos lenne, hogy figyelmet szenteljünk ezeknek a kevésbé szembetűnő változásoknak is. Előfordulhat, hogy olyan tünetek ezek, amelyek vitamin – és egyéb tápanyagok hiányát jelzik. Íme 9 jel, amelyeket nem lenne szabad figyelmen kívül hagynod, hogy kezelhesd a problémát.

1. Vékony, törékeny haj
Hiány: B-vitaminok
A biotin elengedhetetlen az erős, dús, egészséges hajhoz. Ha a szervezetben kevés a folsav vagy a folát, akkor az vékony, törékeny hajat eredményez.
MIT KELL ENNED: Fogyassz dúsított gabonákat, mint például natúr gabonapelyheket. Fogyassz fehér rizst kis mennyiségben és a spenót, a spárga, a hüvelyesek és a máj is kiváló b vitaminforrás.

2. A száj belsejében megjelenő fekélyek
Hiány: B12 vitamin
Ha szádban vagy annak környékén valamilyen aftát észlelsz, vagy nem tudsz megszabadulni a szájnyálkahártyán lévő fekélyektől vagy sebektől, fennáll annak a lehetősége, hogy szervezetedben alacsony a B12-vitamin szintje.
MIT KELL ENNED: Baromfi, vörös hús és tojás. A vegánoknak és a vegetáriánusoknak pedig figyelniük kell az étrend kiegészítésre, minthogy B12-vitamin csak állati eredetű élelmiszerekben van.

3. Őszülő hajszálak
Hiány: Réz
Találtál a hajadban őszhajszálat pedig még csak huszonéves vagy? A szervezetedben valószínűleg kevés a réz, ami a haj színéért felelős. Teszteltesd a rézszintedet!
MIT KELL ENNED: A kagyló, az osztriga és a gomba jó rézforrás.

4. Pikkelyes hámlás a fejbőrön
Hiány: Zsírsavak
Ha azon kapod magad, hogy rendszeresen vakarod a fejbőrödet, azt hiheted, hogy tele van korpával, pedig nem csak ez lehet az egyetlen oka a viszkető fejbőrnek. A pikkelyes fejbőr az étrendedben a zsírsavak hiányát jelezheti.
MIT KELL ENNED: vezesd be a zsíros halakat az étkezésedbe hetente kétszer. Fogyassz diót és a lenmagot.

5. Kiömlés a karokon
Hiány: A-vitamin és cink
Általában mindenkinek sima a bőre a karján, kivéve, ha valamilyen bőrbetegségben szenved. Ha a karjaidon pattanásszerű kiömlést észlelsz viszkető érzés nélkül, annak az A-vitamin és a cink hiánya az oka, amelyek létfontosságúak a bőr egészségi állapotának fenntartásához.
MIT KELL ENNED: tökmag, édes burgonya, hummus és baromfi.

6. Székrekedés[/color][/b]
Hiány: Rost és kálium és magnézium
Sok ember szenved a székrekedéstől és a gyenge bélmozgásoktól. Ennek sok oka lehet, de a leggyakoribb a rost elégtelen fogyasztása.
MIT KELL ENNED: lényegében a legtöbb zöldség, gyümölcs, leveles zöld, olajos mag, hüvelyesek, teljes kiőrlésű gabonák.

7. Gyakori vádli görcsök
Hiány: Kalcium vagy magnézium
Ha rendszeresen tapasztalod a görcsöt a lábadban, előfordulhat, hogy kalcium vagy magnézium hiányzik a szervezetedben.
MIT KELL ENNI: az olajos magvak, a banán, az avokádó a szervezetet magnéziummal látja el.

[b]8. Állandó fáradtság

Hiány: D-vitamin
Ha a sok alvás ellenére is mindig álmosnak és fáradtnak érzed magad, nagy valószínűséggel D-vitamin hiányban szenvedsz.
MIT KELL ENNI: tőkehalmáj, kis tengeri halak, gomba, tojás.

9. Hosszanti barázdák a körmön

Hiány: Gyomorsav
Talán úgy érzed, hogy ez nem a tápanyaghiány kategóriájába tartozik, de az elégtelen gyomorsav miatt nem lehet megfelelően lebontani az ételeket. A gyomorégés elleni gyógyszerek túlzott szedése lehetséges oka lehet ennek.
MIT KELL ENNI: adj almaecetet a salátádhoz. (Forrás. Egresi Attila – HillVital, kép Bikkrúzs[imageright][/imageright])

Vissza: “Sclerosis Multiplex - MáSképp”

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég